Godziny pracy i obsługi petentów
Sekretariat oraz Biuro Obsługi Klienta przyjmuje odbiorców usług:
Sekretariat
poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00
Dział Obsługi Klienta oraz Techniczno-Dokumentacyjny
poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00
Kasa Spółki jest czynna:
poniedziałek – piątek 9:00 – 12:00
Zgłoszenia awarii przyjmowane są telefonicznie pod numerami:
w dni robocze od 07.00 do 15.00
12 282 01 81
w dni robocze od 15.00 oraz w dni wolne od pracy oraz święta
+48 735 983 954
Prosimy zawiadomić Spółkę Wodociągi i Kanalizacja Krzeszowice, gdy zauważyli Państwo, że:
- czysta woda leje się ulicą lub w ogrodzie bez powodu, (jest to prawdopodobnie awaria wodociągowa czyli nagłe zdarzenie na systemie wodociągowym wiążące się z zakłóceniem jego podstawowych funkcji),
- uległy zmianie parametry fizyczne lub chemiczne dostarczanej wody.
Prosimy odbiorców o dokładne przekazywanie wszystkich informacji o miejscu i rodzaju zdarzenia (pomagać będą dodatkowe pytania zadawane przez pracownika Spółki w celu dokładnej lokalizacji zdarzenia). W szczególności prosimy o podanie telefonu kontaktowego, gdy niezbędne jest wejście na teren Państwa działki. Wszystkie zgłoszenia pracownik Spółki rejestruje w książce zgłoszeń. W reakcji na każde zgłoszenie, we wskazane miejsce, wysłana zostanie grupa dyżurna służby sieci wodociągowej. Jej zadaniem jest natychmiastowe zabezpieczenie miejsca awarii, zamknięcie dostawy wody i przeprowadzenie rozpoznania co do dalszego trybu postępowania.
Na terenie gminy Krzeszowice istnieje możliwość zamontowania dodatkowego wodomierza ustalającego ilość wody bezpowrotnie zużytej – dla celów ogrodniczych, produkcyjnych, technologicznych, uprawy roślin (np. szklarnie) itp. bez wytwarzania ścieków.
Podstawa prawną jest Ustawa z dnia 7 Czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm.), zgodnie z którą w rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków ilość bezpowrotnie zużytej wody może być uwzględniana wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona zostanie na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt odbiorcy usług ( art. 27, ust. 6).
W celu uzyskania zgody na dokonanie zabudowy dodatkowego wodomierza, w celu określenia ilości wody bezpowrotnie zużytej, należy wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydanie Informacji Technicznej zabudowy wodomierza na instalacji wewnętrznej, dla wody bezpowrotnie zużytej do Działu Techniczno – Dokumentacyjnego tut. Spółki Wodociągów i Kanalizacji. Wniosek jest możliwy do pobrania tutaj.
Powyższą zgodę może uzyskać inwestor, który posiada budynek podłączony do sieci kanalizacyjnej.
Fakt zamontowania wodomierza należy zgłosić do Działu Techniczno – Dokumentacyjnego tut. Spółki WiK w celu sprawdzenia prawidłowości zainstalowania wodomierza, dokonania odbioru technicznego i oplombowania urządzenia.
Po dokonaniu plombowania wodomierza przez pracownika tut. Spółki WiK należy podpisać stosowaną umowę.
Osoby fizyczne:
- wniosek o zawarcie umowy
- akt własności lub inny dokument potwierdzający prawo do władania nieruchomością
- upoważnienie pozostałych współwłaścicieli (w przypadku gdy jest więcej niż jeden właściciel)
- dowód osobisty
- protokół zdawczo-odbiorczy z numerem i stanem wodomierza na dzień przekazania podpisany przez stronę zdającą i przejmującą (zależnie od strony sprzedającej i kupującej – budynek może być przejęty z ciągłością stanu wodomierza)
Podmioty gospodarcze:
- wniosek o zawarcie umowy
- akt własności lub umowa kupna sprzedaży lub też umowa najmu
- KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę
- numery NIP i Regon
- protokół zdawczo-odbiorczy z numerem i stanem wodomierza na dzień przekazania podpisany przez stronę zdającą i przejmującą (zależnie od strony kupującej i sprzedającej – budynek może być też przejęty z ciągłością stanu wodomierza)
Zarządca nieruchomości:
- umowę o administrowanie i zarządzanie nieruchomością wspólną,
- uchwałę Wspólnoty Mieszkaniowej Nieruchomości w sprawie udzielania zarządcy pełnomocnictw do zawierania umów.
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 12 282-13-20 wew. 521,